Gulvvarme - nye telestater

Kære alle!

Vores gulvvarme i hjemmet skranter lidt, og jeg mistænker, at telestaterne skal skiftes. Helt konkret oplever vi, at selvom termostaterne i et rum er slukket og telestaten dermed er lukket, bliver det aldrig koldt. Jeg tænker derfor, at telestaterne simpelthen ikke formår at lukke helt af for ventilerne. Jeg har nogle "manuel-stater", jeg har forsøgt at skrue helt på, hvorefter rummet bliver koldt efter en dags tid. Ventilerne lader derfor til at virke.

Det betyder i praksis, at vi ikke kan skrue nok ned i vores hus. Og det er jo irriterende, når gaspriserne er så høje...

Jeg har taget nogle billeder af vores system. 

Mit spørgsmål til jer eksperter: Hvilke telestater skal jeg købe, så de passer med vores nuværende system?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ved jeg simpelthen ikke. 
Men jeg har en løsning på problemet uden at skifte telestater. 
Du kan skrue væsentlig ned på blande / fremløbs temperatur på dit gulvvarme system.
Det er så enten på gasfyret eller på termostat ved gulvvarme fordeler. 
På den måde får du lidt lune gulve hele tiden uden at det bliver for varmt. 
Der laves nye typehuse hvor man slet ikke har individuel styring af de enkelte rum men udelukkende kører på denne fælles termostat. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej Erik!

Det er en god ide, men jeg har faktisk allerede skruet fremløbstemperaturen fra fyret ned til 30 grader, hvilket er lavest mulige indstilling. 

Jeg tænker, at det må være muligt at finde nye telestater, som passer til mit nuværende system.

Mvh Esben 
Prøv at kontakte producenten🙂
LK​​​

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis