Sprunget vandrør!

Hej gutter,

Jeg fik desværre en opringning fra vandforsyningen om at jeg konstant bruger 8L/timen og har gjort det siden 25. dec.
Forsikringen er nu underrettet og venter på VVS'er.
I mellemtiden vil jeg gerne forberede mig lidt og har nogle spørgsmål:
Jeg har på det sidste gentagne gange konstateret en del rust i filteret ved vandhanen på toilettet og ikke i de andre haner i huset. Jeg synes ikke der er forskel i koldtvandstrykket på hanerne i huset. Dog er trykket på det varme vand lavere i 2 haner - bl.a på toilettet med rust. På Fjernvame enheden ser det dog ikke ud til at der konstant er tændt for varmt vands kredsen.
Når jeg lukker hovedhanen og derefter åbner hanerne kommer der intet vand. Hvis der ikke er lækage burde der vel være lidt tryk?

Hvis der viser sig at være en lækage på toilettet, vil man da reparere det skjulte rør i betongulvet eller skifte hele røret under hele huset ud til bryggers...?
Huset er ét plan fra 1960 - alt originalt.

Nogle fif?

Pft.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du tjekket om ikke det blot er dit toilet der løber? Ved 8 liter i timen er det typisk toiletter der er galt med. Prøv at sættet et stykke toiletpapir mod bagkanten i toilettet lidt under skyllekanten. Hvis papiret bliver vådt løber toilettet.
Hold lige øje med vandmåleren - de helt nye målere viser det aktuelle forbrug. Læg gerne et billede op af måleren.


Søren O
Den måler kender jeg ikke - den er vist nok Fransk. Normalt er der noget der viser om måleren registrerer forbrug, men jeg kan ikke finde noget på denne måler. Det ville have været en god hjælp til at finde “synderen” hvis du ellers kunne have lukket af for dele af din installation.
Forsikringen reparerer normalt kun selve skaden, men er dit vandrør meget nedbrudt, vil det blive udskiftet.

Søren O
Din vandmåler er jo en kubikmeter måler altså de sorte tal viser pr. 1000 liter.  Så yderste tal til højre er Liter måler. Denne skulle gerne stå stille det meste af tiden hvis man ikke vander have eller er i bad. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis