Dryp/fugt i skunk

Jeg er flyttet i et ældre hus med skråtag, hvor jeg under kraftig regn som i dag et par gange har konstateret en lav dryppende lyd på 1. salen uden at finde lækket. Loftet har jeg undersøgt og vurderer ved indflytning, og der er heldigvis tørt og ingen dryp, men nu har jeg lokaliseret lyden og fugten ved en skunk i det ene værelse (se billede). Isoleringen har tydeligvis taget noget fugt, men den virker ikke våd på overfladen og jeg kan ikke finde lækket. Det tørrer op, når regnen stopper og jeg kan ikke se noget skimmel, så spørgsmålet er, hvor alvorligt det er? Bør jeg få en tømrer eller tagmand ud for at tjekke det igennem?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der skal gøres noget ved det. Om det er noget du selv kan klare, eller noget du skal have hjælp til, kan vi ikke svare på.

Hvis du ikke selv kan finde årsagen bør du få hjælp til at finde den.
Det bliver sjældent bedre med tiden, og når man er nyindflytter og sikkert skal bo der nogen år er det oftest billigere at få det fixet før end senere.
Har du en ejerskifteforsikring der kan hjælpe ud over selvrisikoen er det jo nu den skal aktiveres.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Tak for gode svar. Jeg tager fat i ejerskifteforsikringen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis