Hej,
Jeg er i færd med at lægge et nyt fyrretræs plankegulv i gang og køkken i min lejlighed. Ikke noget stort areal på maks. 10 m2. Gulvet tænker jeg skal have lud og lak. Inden da skal det selvfølgelig slibes. Budgettet rækker ikke til at få professionelle på opgaven, hvorfor jeg gerne vil gøre det selv.
Men jeg kan ikke nogen steder finde svar på, hvordan man skal slibe et helt nylagt gulv. Jeg har en god excentersliber og en god tålmodighed. Kan jeg gøre det med den, og hvor mange omgange skal man regne med, at gulvet skal slibes? Handler det bare om at få fjernet det værste skidt og ujævnheder efter, at gulvet er lagt?
Dbh.
Mathias