Fugtig luft i garage

Fugtig luft i garage

For mange år siden byggede jeg en super isoleret og god stor garage til vores 2 hverdagsbiler. De sidste 4 år har jeg ligeledes lejet en plads ud hver vinter til en veteranbil.

Nu har jeg så fået mig en lidt mere professionel temperatur og fugtighedsmåler, og for sjov skyld lavede jeg i går en måling på bagklappen af veteranbilen.

87,1 procent fugtighed. Det lyder som om opholdet i min garage er en fugtig oplevelse for den gamle bil, og min tanke var egentlig om jeg kan være bekendt at leje garagen ud som god og tør. Den er er jo tør i den forstand, at der ikke er vand på gulvet eller drivende vand ned af væggene, men vores egne biler står jo og tørrer derinde....hvis de da tørrer i 87,1 % fugtighed.

Jeg er ellers glad for min nye fugtighedsmåler, men den har overraskende nok også en fejlmargin på +-4% når man taler om fugtighed. Temperaturen derimod virker til at være ret præcis. Jeg var lidt træt af mine forskellige "Kina" fugtighedsmålere, så jeg ville købe et som jeg ligesom kan bruge som den jeg stoler på, og derfor købte jeg denne, som sikkert også er lavet i Kina ;-)



Hundefar

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
+-4% er vist ret godt for luftfugtighedsmåling.
Lukkede uopvarmede garager har aldrig haft et godt ry som opbevaringssted for biler o.l. Lav en 10 cm sprække i bund hhv top i hver side eller ende.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis