Forlængelse af 4G routers rækkevidde.

Hej :) 

Jeg ved ikke om efterspurgte eksistere, men giver det et forsøg. 

Søger en 4G router der kan parres/tilkobles andet udstyr for at udvide routeres eksisterende rækkevidde, der findes ikke en kablet internetforbindelse i det område den skal anvendes i, så det er grundet jeg søger denne alternative løsning. 

Som sagt jeg ikke om følgende eksisterer, men håber der er nogen som kan være behjælpelig med dette :)  

Vh Martin.

Martin O
Hej :)  Jeg ved ikke om efterspurgte eksistere... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Super gode inputs i kommer med, tak   hvis i nu skulle sammensætte et mobilt netværk med 230 v forsyning det skal kunne dække 70-80 mtr hvordan ville i sammensætte dette? der er mulighed for at forbinde enhederne sammen internt dog er der som sagt ikke fast internet forbindelse

Martin O
Der blev lagt op til flere muligheder.
Hvis du går efter TP-Link Deco 4G router (her den lidt billigere end mit første link)
https://www.avxperten.dk/4g-router/tp-link-deco-x20-4g-ax1800-mesh-wi-fi-6-gateway.asp

TP-Link anbefaler at mesh extendere skal stilles med 15 meter afstand i huse med lette vægge. Så må du kunne vurdere, hvor mange du skal bruge. (Extenderne er de samme som routeren, blot uden 4G)

https://www.komplett.dk/search?q=TP-Link+Deco+X20&_gl=1*1anhhf5*_up*MQ..&gclid=EAIaIQobChMIk7qD06LE_AIVE_hRCh2fGAfNEAQYASABEgJRy_D_BwE&gclsrc=aw.ds

Som nævnt har jeg ikke selv erfaring med den type netværk, men mange roser Mesh WiFi. Du kan også finde andre fabrikater af Mesh netværk, men du bør holde dig til samme mærke og type på alle enheder, da der ikke er en standard.



Start med en 4G wifi router alene, og udbyg med mesh hvis nødvendigt. 
80m2 burde en almindelig router kunne klare, hvis det ikke er en betonbygning, og hvis routeren placeres så sende/modtageforhold er gode.

Så sparer du foreløbigt penge til ekstraudstyr.

Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis