Flugtbilist..

Politiet jager pt. en flugtbilist som med fuld overlæg har påkørt en ung kvinde her på min hjemegn. Man har kun sparsom beskrivelse af bil og nummerplade. 

I den forbindelse kom jeg til at tænke på at ligesom man kan søge biler på reg.nr.  https://www.nummerplade.net/  Så kunne det være smart at man omvendt også kunne søge reg.nr. på en bestemt bil model - eksempelvis hvis man viste hvilken slags bil der var impliceret i en ulykke, men som her kun kender bogstaverne som muligvis starter med BM på flugtbilistens nummerplade. Eller findes sådan noget måske allerede?  Ps. Ud fra beskrivelsen forlyder det at flugtbilen godt kunne være en Suzuki Wagon. 
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tænker du at private skal til at jagte flugtbilister? Jeg er sikker på at politiet kan søge på alle mulige kombinationer ad nr plade farve og mærke. Jeg kan lige se for mig at det bliver som med Amalie Meng hvor nogle folk blev groft chikaneret af nogle naboer.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
kaffemand skrev den 10-01-2023 18:23:25

Kan du ikke det på nummerpla.de 

 He.. jeg kunne ikke engang finde min egen bil selv om jeg løbende stopfodrede systemet med supplerende info.   

Selvfølgelig kan du finde din egen bil ved at indtaste registreringsnummeret på din bil i nummerplade.dk Du får selvfølgeligt ikke oplyst ejers navn. Du kan også se bilen i  fstyr.dk men uden navn på ejer. Det er heldigvis forbeholdt politiet. Så jeg må give kovas ret, når han siger, at man heldigvis ikke kan se ejers navn og adresse.

fase
Annonce
Dette link som kaffemand opl. om - så forstod jeg at fidusen var at man skulle kunne finde pågældende bil ved kun at taste noget af nummerpladen. Men ja hvis systemet får hele reg.nr. kommer min bil frem - og det gør den også på mange andre lign. tjenester.. men det var ligesom ikke min pointe med spørgsmålet. 
 
Ps. Hvis der er pant i en bil, kommer ejers navn frem. 
Ja, og hos div. biludstyr og -reservedelsforretninger på nettet kan man jo også indtaste nummerpladen. Så kender de fabrikat, model og årgang, og kan derfor hjælpe dig med at finde passende dele.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
JohnLarsen skrev den 11-01-2023 00:09:28

Ja, og hos div. biludstyr og -reservedelsforretninger på nettet kan man jo også indtaste nummerpladen. Så kender de fabrikat, model og årgang, og kan derfor hjælpe dig med at finde passende dele.

 Men ejerens navn og adresse bliver ikke oplyst. Politiet har sikkert adgang til flere oplysninger om bilen også med færre oplysninger. Hermed menes oplysninger ved dele af nummerpladen. Det er så politiets opgave at sortere i disse oplysninger, for at finde en evt. skyldig.


fase
S. Fabrin skrev den 11-01-2023 08:30:14

JohnLarsen skrev den 11-01-2023 00:09:28

Ja, og hos div. biludstyr og -reservedelsforretninger på nettet kan man jo også indtaste nummerpladen. Så kender de fabrikat, model og årgang, og kan derfor hjælpe dig med at finde passende dele.

 Men ejerens navn og adresse bliver ikke oplyst. Politiet har sikkert adgang til flere oplysninger om bilen også med færre oplysninger. Hermed menes oplysninger ved dele af nummerpladen. Det er så politiets opgave at sortere i disse oplysninger, for at finde en evt. skyldig.

Selvfølgelig skal kun myndighederne kunne finde personer ud fra xx info.


Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Hallo gutter.. vågn nu op, og læs hvad jeg skriver..   
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis