Hulmurs isolering

Mit hus er fra 76, tegl udvendigt gasbeton indv. I mellemrummet er er der 100 mm Rockwool og murbindere.
I 2020 fik jeg et special firma til at hulmursisolerer med indpustet granulat.
Mit spørgsmål er: selvom de fjernede Sten flere steder, hvordan kan granulatet udfylde alle de tomrum der ved dårligt tilpasset Rockwool ved opførelse af huset? Hvordan kommer det forbi eksisterende isolering og ud i de huller hvor der mangler?
Jeg føler ikke at jeg kunne mærke eller måle nogen forskel andet end på min konto.


Hlin
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Fik du lavet termografi?

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Har talt med firmaet i dag, de kommer ud og måler om der kuldebroer. De giver 15 prs garanti, så det virker seriøst

Hlin
Husk, det er ikke Rockwoolen eller granulaten der isolerer, det luften er imellem materialet. Hvis Rockwoolen er faldet sammen og har mistet sin isoleringsevne, skal det ud inden der kommer noget andet i. Det hjælper ikke blot at fylde noget mere materiale i. Det få man ikke bedre isolering af. Rockwool holder rigtigt godt, og i de fleste tilfælde bør man ikke gøre noget ved hulmursisolering selvom, den er mere end 50 år gammel. At den evt er faldet 10-15 cm sammen har ikke den store betydning.

Jeg er ked af at sige det, men det eneste sted en sådan omgang varmer, er på firmaejerens konto.

 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis