Utæt samling

Hej
Nogle der ved hvorfor jeg ikke kan få samling imellem pex rør og Ballofix tæt.

Har købt en overgang fra 15 mm pex til 1/2 jeg bruger pakke tape med den bliver ikke helt tæt

Jeg synes også det er mærkeligt jeg kan skure pex helt ind i Ballofix skal der være en overgang ? Eller skal der bare bruges pakgran 
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Manglende støttebøsning?

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

BOFH skrev den 10-01-2023 09:41:17

Manglende støttebøsning?

/BOFH
Og evt. skærering.

fase

Enten skal du bruge væsentlig mere tape, men det er bedre at bruge pakgarn og salve. Tror det er det han mener, ikke samlingen til selve pex røret?

Mikkel
FoXX skrev den 10-01-2023 10:25:24

Enten skal du bruge væsentlig mere tape, men det er bedre at bruge pakgarn og salve. Tror det er det han mener, ikke samlingen til selve pex røret?

Mikkel

 Er du sikker på, at der skal bruges pakgarn og salve eller teflon som pakning. Måske er det nok med skæreringen som tætning.


fase
Jeg forstår at det er samlingen mellem fitting og ballofix, derfor pakgarn?
Mikkel

Annonce
FoXX skrev den 10-01-2023 10:33:33

Jeg forstår at det er samlingen mellem fitting og ballofix, derfor pakgarn?
Mikkel

 Ja samling imellem ballunfix ogfitning

Så brug pakgarn og paksalve ,husk at sno pakgarnet den rigtige vej rundt. (med uret)
LINK


Vi prøver igen, i morgen --
Kan vi få et billede af samlingen skilt ad.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis