Valmtag med forskellige hældninger

Hej
Jeg er ved at kaste mig over en ombygning af vores skur, hvor jeg ønsker at lave et valmtag med 20 graders hældning på to af siderne og 45 grader på den tredje (det står op af huset, så der er ikke en fjerde side).
Jeg har lidt svært ved at se om de to forskellige hældninger kan volde problemer - det er et mindre skur, så jeg tænker ikke det kan svare sig at bestille spærene fra en fabrik - eller hvad? 
Skuret måler 780 x 340 og jeg vil have 45 grader på "gavlsiden". Er der noget jeg skal være opmærksom på i opbygningen?
Mange tak for input
Mvh
Deniz 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
nej hvis du kan finde ud af at snøre en valm op så kan du lave den i hvilken som helst grad du lyster.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Øh... der blev helt stille her :)
Hvor?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Jeg har en amatør udlægning af opgaven. 
Ordet " snøre op " betyder at lave det. Præcis hvordan kommer lidt an på valg af tagbeklædning. 
Du kan sætte dine spær op med de 20 grader og sætte lægter på dem. De laves lidt for lange. 
Så lægger du en reglar skråt op som du vil have gavl valmen. Lægter mærkes op og skæres af så de kan støde ind imod denne reglar. Ved tagsten skal den sidde så højt at rygnings sten kan sættes fast på kanten af denne.
Der kan så sættes 2 - 3 Hjælpe reglar op imod denne rygnings reglar ( når skuret er så smalt )  De skal sættes så det kommer til at passe med lægter i samme højde som på siden af huset. 
Når det er 2 forskellig hældning kan du ikke få samme antal f.eks. tagsten se flugter ikke rundt om valmen.
Hvis huset er bredere så skal der være 1 eller 2 spær ude i valmen, som ikke har deres spids.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis