Bedste gulvvarmerør

Hej LDS,

Ifm. et renovering af et par værelser, etablerer jeg gulvvarme med sporplader samt varmefordelingsplader. Jeg kan ikke rigtig gennemskue hvilken gulvvarmeslange der er bedst at vælge, da der er mange med ca. samme specifikationer og prisen er også tæt op af hinanden.

Behov: 2x70m Ø16mm
Kobles på centralvarme med shunt og tilhørende pumpe.

Jeg har fundet disse som opfylder behovet, og som i totalprisen er tæt op af hinanden - er der nogen som er åbenlyst bedre end andre er?

Roth X-PERT S5
Wavin Pro5
Neotherm MIDI
Uponor Smart UFH Pipe Type PE-RT

Eller er der noget andet som er et bedre valg?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du er vist opmærksom på det, men 5 lags er et must..
Jeg kom engang frem til, at det var hip som hap🙂 
Andre har formentlig mere erfaring, men det er min oplevelse🙂
Hvis ikke du har gjort det før, så øv dig lidt.. det kan være svært at tæmme sådan en slange.. printet på slangen er skrevet for at hjælpe dig med at styre, så den ikke folder sig selv op ad sporene 🙂

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Ja, det var mit indtryk, at jeg bør vælge 5 lags. Samt at iltbarrieren ikke skal være yderst. Om der er nogen fordel i at have den inderst eller i midten kan jeg dog ikke blive klog på.

Samtidig virker det til at der er forskel på hvor nemme de forskellige slanger er at tæmme - det var der jeg håber på at der er nogle af brugerne herinde som vil dele deres erfaringer.
Jep. Iltbarrierren skal være indeni. Dels for at beskytte den, dels for at undgå slangen knirker, når den bevæger sig mod varmefordelingsplader. 

Jeg mener jeg selv kom frem til at forskellen var minimal, ift. Fleksibilitet. De skulle alle være bøvlede🤣
Det kræver lidt øvelse, så går det.. bare så du er forberedt🙂 se gerne et par videoer først..

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Tak for tippet - I så fald går jeg nok bare efter den laveste total pris ud fra dem jeg har fundet frem til.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis