Montering af væglampe på lampested/lampeudtag

Hej,
Jeg ønsker at montere en Philips Hue Runner 1-spot over et spejl hvor der sidder et lampeudtag. Jeg vil gerne have den skal dække over lampestedet. Udfordringen er at lampens SKAL monteres plant med væggen med en slags plade bag lampen (se billede), og det kan ikke lade sig gøre oven på lampeudtaget (som jo stikker lidt ud fra væggen). 
Spørgsmål: Må man afmontere lampeudtaget og sætte ledningerne i en samlemuffe, så der er plads til at sætte monteringspladen hen over lampestedet og på den måde have mulighed for at få lampen op? Eller er der en anden mere korrekt måde at gøre det på?

På forhånd tak :)
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du spørger om det er lovligt og om der er andre korrekte måder. Svaret er nej. Du skal ikke spørge.

fase
Jeg hælder til at din løsning vil være lovlig, omend lidt uortodoks. Dog knap så sikker på om den lampe er egnet til flere kabler i, men hvis du laver samlinger i væg-dåsen og luser videre med et enkelt kabel til lampen virker det rimeligt.
Det tradtionelle ville være at du flyttede lampen lidt og monterede via tilledning. 
Der sidder 1000 vis af lamper direkte på vægdåsen i badeværelser. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for alle input. Normalt ville jeg også flytte lampen lidt væk og tilføre en ledning ind ad siden på lampen. Problemet her er at lampen ikke har nogen indgange fra siden af kassetten. Den er designet til at ledningen skal komme ind bagfra, plus at lampeudtaget sidder lige over spejlet som ville være lampens naturlige placering. Af de grunde ville jeg gerne have den til at sidde netop der.
Jeg skrev i et tidligere indlæg: Du skal ikke spørge.
Demonter lampeudtaget og saml ledningerne med samlemuffer. Monter et stykke 2x0,75 mm2 ledning mellem lampe og samlemuffer, så skulle den sag være ordnet.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis