Billig isolering af terrængulv.

Nå men lidt logik har jeg da åbenbart. Da jeg forstår at man ikke kan ligge organisk under jorden som en skrev. 

Så gik dagen med at tænke videre på billig løsning som den nærrige hund jeg er. 

Så nu er jeg nået til flg løsning som jeg håber kan bruges. 

Jeg ligger 150 mm eps direkte på jorden/grus, ovenpå ligger jeg en radon/fugtspærer. På punkfundamenter ligger jeg en 45x150 mm regel pr 40 cm. Og ovenpå reglerne kommer der træplader til pex gulvvarme.
Altså:   
træ gulvplader til varmeslanger
150 mm regler på punkfundament med stenuld imellem. 
Radon/fugtspærer
150 mm Jackon s80 eller s60 da de ik skal bærer noget.
Grus til afretning på hård jordbund. 

Lyder det ikke fint og billigt?? Modtager meget gerne positive og negative svar, på forhånd tak 😬
-billigt fordi jeg har en del stenuld i 150 mm og fordi jeg ikke kender en billig murer/beton and samt selv kan lave det meste af dette selv.
Jackon s250 løber hurtigt op i 19000 kr, hvilket er for mange af de opsparede penge.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Punkfundament kan jo evt være skruefundament, men igen blir det for dyrt, så jeg vælger de billige fundablokke istedet? 
Nej det har du ret i,, men er jo ved at undersøge det her blandt de dygtige på lds 👍🏿👍🏿

DDer har været andre beskrivelser på terrængulv, bare lidt anderledes med s250 150 mm og ovenpå en regel på 45x95 med mineraluld imellem og så træplade øverst. ​​​​​​
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis