Har i en tidligere tråd snakket om opbygning af mit terrændæk og har et spørgsmål ang, hvordan man graver korrekt ud.
Mit fundament stopper 20cm under OK betondæk, og ved jeg ikke må grave dybere end fundament, med mindre jeg understøber.
Så dertil har jeg læst mig frem til, at hvis jeg skal dybere, skal jeg måle 1 meter ud fra ydervæg og grave 10cm yderligere ned med en 45 graders hældning.
Det skyldes at jeg ellers kun kan have 1 lag 80mm kooltherm k3 i de 20cm jeg har rådighed over. Jeg ønsker en bedre isolerings effekt, og vil gerne have 2 lag, der kræver jeg graver 10cm under fundament