Hård træfiberplade som vindstop på loftet

Hey folkens. Der er ikke nok udluftning på loftet da halvdelen af isolering er skubbet ud til kanten, plus der skal ligges 200mm ekstra ISO ovenpå. Tænker at lave hele nye vindstop plader mellem alle spærene så der kommer godt med ventilation. Kan man bruge hård træfiberplade til formålet. Kan se at det er blevet brugt mange steder, men når jeg søger om det på nettet så kommer der kun pap og krydsfiner frem. Der vil selvfølgelig blive lavet lister i siderne så pladen kan hæftes/skrues fast og efterfølgende fuget hele vejen rundt.
Hey folkens. Der er ikke nok udluftning på loftet... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
ev elmand skrev den 10-01-2023 09:04:59

Det kommer jo noget an på konstruktionen. 
I de sidste mindst 40 -5 0 år er huse bygget med åben hulmur

Med mindre selvfølgelig at der er lukket i toppen, eg rulleskifte og/eller understøtning til en trykfordelende rem forekommer ofte. Synes heller ikke det er smart at man indirekte leder vinden ned i hulmur.

Min erfaring er at vindpladen som oftest fuges fast ned imod toppen af ydermur/facade så den er fastholdt. Der er lidt flere detaljer her i monteringsguiden:

"
Fugning: Det er en god ide at bruge en polymer fugemasse til fugning. WinWin plader fuges, hvor WinWin pladen knækker til lodret, samt under spær. Hvis WinWin plade står ned på facademur fuges der også her. 
"

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis