Hej folkens,
Jeg kigger på hus, og i dag så jeg en del "bøjede" mursten i formuren på en muret villa med hulmur. Se billedet, særligt venstre side. Der var en hel del af dem. Jeg tænker de vel er støbt sådan, men tænker ikke det er hensigten. Jeg så også en del sten med støbefejl i samme mur.
Jeg har aldrig set det før, og har ikke kunnet grave information frem om fænomenet. Nogen der kender til det og kan give lidt info - er det "bare" anden sorteringssten, og rent æstestisk, eller er der andet at være bekymret for? Min bekymring er anvendelsen af ringe materialer i konstruktionen.
God aften :-)