Lydisolerende boks

Hej. 
Jeg har en toiletkværn i min kælder som virker upåklageligt, men den larmer lidt rigeligt. Jeg vil lave en boks til den som man lige hurtigt kan komme ned over, men hvilket materiale skal jeg bruge. Ideelt et stivt materiale, så jeg bare skal skære det til og samle det med skruer. 
Kværnen er ikke placeret lige bagved toilettet, men på den anden side af væggen bag toilettet, så der er god plads til en kasse omkring den. 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du bygger blot en kasse af noget tungt materiale med lidt resonansdæmpende materiale indvendigt.

At du sikker på at støjen forplanter sig via luften og ikke igennem rør og det den er monteret på. Hvis det sidste er tilfældet, hjælper en kasse ikke meget.

GodeVen skrev den 08-01-2023 19:59:27

Du bygger blot en kasse af noget tungt materiale med lidt resonansdæmpende materiale indvendigt.

At du sikker på at støjen forplanter sig via luften og ikke igennem rør og det den er monteret på. Hvis det sidste er tilfældet, hjælper en kasse ikke meget.

Hvis lyden kommer fra gulvet den er monteret på, ville det så hjælpe at lægge noget stødabsorberende under. Jeg har noget 60 mm kooltherm tilovers, ville det virke fint som boks? 

Hvis det komme igennem gulvet vil det nok hjælpe. Du må nok prøve dig lidt frem.

Jeg kender ikke et sådan apparat. Men med en kværn hjælper det med affjedrende ophæng. Det gæler om ikke at sende vibrationerne videre. Forbindelser til rør, bør også være med gummimuffer eller andet, der sørger for at vibrationer ikke bliver sendt videre ud i rørene.

Hvis lyden er generende i badeværelset, vil det næppe hjælpe at sætte en boks omkring den. Så skal man nok prøve at fjerne vibrationer. Hvis lyden er generende i det rum den står, vil en boks hjælpe.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis