Toilet løber kraftigt - svømmeventil?

Hejsa

Mit toilet begyndte at løbe kraftigt og jeg fandt ud af at det er fordi vandtilførslen ikke stopper. Tror det er en svømmeventil der ikke fungerer korrekt da jeg kan vippe den lille dims jeg har sat en ring rundt om opad for at få det til at stoppe. Den bør vist flyde op ad sig selv men det sker ikke uden hjælp. Nogen bud på hvordan jeg fikser det?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Svømmeren sidder sikker nedad for enden af den hvide pind. Du må tage den ud og se efter hvorfor den ikke flyder op som den skal. Måske er den revnet så luften delvis fiser ud af den. Den kan skrabe imod så den går for sej op eller der er tilkalket inde i den ventil du løfter så det går så sej at den ikke kan løfte det op.  
Luk for tilførsels hanen udvendig og adskil systemet. Når ventilen er skilt ad lægges delene i eddike nogle timer så kalk opløses, og det hele rengøres og samles igen så skal det sikkert nok fungere igen. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Har samme type cisterne. Det er bøvlet at komme til. Du skal fjerne den plade der lukker cisternen foroven, lukke for vandet og tage slangen af. Derefter kan hele mekanismen løftes ud som en enhed.
Det er meget sandsynligt at svømmeren en kalket til.

Tak for svar. Det lykkedes at få det hele ud og få det renset så det virker igen.   
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis