Åbning af stophane for opvaskemaskine

Hej LDS,

I forbindelse med renovering af køkken, har vi fået en VVS'er til at forlænge rørene vandtilførsel og installeret nye stophaner. 
Men nu når vi skal installere vores nye opvaskemaskine, kan jeg ikke få åbnet for vandet til den taphane, hvor opvaskemaskinen er tilsluttet. Som jeg forstår det, burde der løbe vand ud når jeg drejer på det store håndtag (se billede)
Jeg har tjekket, og der er vand i slangerne, så det er ikke forsyningen af vand den er gal med.

Er det fordi vi endnu ikke har tilsluttet armatur, at der ikke løber vand igennem?

Svaret ligger sikkert lige til højrebenet, så håber at nogle herinde kan hjælpe.

Tak :)


5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du prøvet at afmontere slangen på vandhanen, og så se om der kan løbe vand ud.

Søren O
Der er vel ikke et andet sted der er lukket for vandet? Pex-røret der kommer op langs væggen og går op til stopventilen - hvordan er det tilkoblet i den anden ende? (evt. et billede).

Søren O
Og du er sikker på at der åbnet for vandet? Der skal komme vand ud, når du åbner for hanen.

fase
Pex røret kommer op fra gulvet. Her er der i øvrigt et t-stykke, der forbinder en udendørs hane. Denne løber der masser af vand ud af. 
Der ee ikke andre fittings end det, inden stophanen.

Det lyder til at jeg må have fat i VVS'eren der har lavet installationen. Noget kunne tyde på at der er noget galt med stopventilen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis