Slibning før lakering og mellem lakering. Jonas Ojczyk 5 7100 06-01-2023 13:16 Hvilket rondelsliber net slibekorn bør jeg bruge før lak glans 10 lakering? Jeg har netop slebet med slibebånd maskine korn 100.Jeg har tænkt mig at slibe med korn 120 efter første lag lak er indtørret. 3 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Jacob Antenne 1861 06-01-2023 18:51 Jeg mener der blev slebet med slibenet, korn 120 eller 180 inden mit gulv blev lakeret. Som mellemslib, der var det 180. Jacob
Jonas Ojczyk Trådstarter 5 7100 06-01-2023 19:00 Jacob Antenne skrev den 06-01-2023 18:51:41Jeg mener der blev slebet med slibenet, korn 120 eller 180 inden mit gulv blev lakeret. Som mellemslib, der var det 180. Tak for svaret. Jeg overvejer at bruge slibenet korn 80 eller 100 før lakering.Jeg ønsker at skabe et ridse mønster, som er ensartet over hele gulvet.Andre som har erfaring?
kurta 840 4800 06-01-2023 21:24 Normalt når man sliber lak bruger man korn 220 eller 240, så for mig lyder korn 120 helt forkert.Den er da vist så grov, at du risikerer at slibe gennem lakken. Kurt B. Andersen