Pull up bar montering

Hej

Jeg har købt følgende, som jeg påtænker skal hænges op på væggen i mit anneks:
https://shop.getbig.dk/chin-up-bar-til-loftmontering

Væggene ser ud til være gasbeton, og der er ca 7,5 cm ind til hulmur.
KG belastning bliver op til omkring 100 kg.

Kan det lade sig gøre med sådan en belastning i gasbeton, og i så fald, hvordan foreslår I det skal monteres?

Vh Spørge Jørgen

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den skal monteres i loftet, så hvad dine vægge er lavet af er irelevant.

Hvis du vi montere noget lignende i væggen skal den have en meget større afstand mellem øvre og nedre monteringshul da der er et enormt moment i fastgørelsen så den bliver revet ud af væggen.

Selvbygger med stort S. 
Hej Superdiy

Arhh, jeg har simpelthen fået smidt forkert link ind. Det er denne her, som både er til loft/væg montering.

https://shop.getbig.dk/loftmonteret-chinup-bar?source=googleps&gclid=EAIaIQobChMIzquxs-Cy_AIVIAWiAx2TeAL0EAAYASAAEgJZl_D_BwE
Hvis jeg skulle sætte den fast i en gasbeton væg ville jeg sætte 2 stk vinkeljern 50x50x500mm fast med gevind stykker fæstet med ankermasse baren skulle så boltes i v-jernene. Men jeg ville ikke være vild med det.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Just dont. Been there, done that - og den blev ikke brugt nok til at retfærdiggøre æstetikken. Det var i beton. I gasbeton ville jeg ikke turde. Jeg har haft en glasbrusedør i gasbeton og den vejede mindre men voldte montørerne problemer (som i at den arbejdede sig løs)
Øv, det lader til, at det ikke er en hammer god ide. Jeg finder på noget andet.
Mange tak for jeres input  
Annonce
At den er grim og sikkert ikke bliver brugt ret lang tid vil jeg da holde med jer i. Men den kan gøres fast så den kan holde. 
Det drejer sig blot om at få fordelt trykket over et større område. Så enten 4 stk 50 x 50 mm Vinkeljern 1 m lange og så 8 mm brædde bolte bagfra igennem vinkeljern, og ellers 5-6 huller til M8 rawlplugs i hver vinkeljern 
Eller stort set det samme blot med 2 stk. reglar Så kan baren sættes fast i denne med korte franske skruer. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Jeg har sat et 3/4" rør op mellem to træer det funker super godt og det ses nærmest ikke.  Er det en mulighed hjemme ved dig?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Det lyder rigtig nok, som noget af en øjenbæ med de lange vinkeljern/reglar på væggen. Jeg dropper vægmonteringen.

Løsningen med to træer er smart, men ikke muligt i min have. Og såfremt muligt, vil jeg nu også helst have den ud i annekset, med det resterende af træningsrummet.

Hvad med en loftmontering? Jeg har profilloft og i overliggende konstruktion er der gitterspær. Man kunne vel lave noget med nogle taglægter, der fastgøres til spær, og baren kunne således fastgøres i disse lægter med bolte eller lign. Det burde vel være muligt?
Fastgør nogle reglar oppefra imellem bjælker helt ned imod profilloftet. Så kan du skrue det fast op i det. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis