Hvilken model bil har jeg? OBD2 kodning. IOS app. Car scanner

Hej alle.

Jeg har en OBD2 og bruger en Iphone app som hedder "Car Scanner". Men jeg er i tvivl om hvilken bilmodel i appen jeg skal vælge.

På slutsedlen for min bil står der:
Renault Grand Scénic 1,5 Energy DCI Zen 110HK 6g

Er det hvad man kalder en Grand Scenic III ?

Bilen er registreret 1. gang marts 2018.

Se gerne vedhæftede billede fra min app. Skal jeg vælge den som hedder: [EN] K9K 636?

Jeg vil også gerne have aktiveret Apple Car play i min bil. Software versionen er heldigvis 3.3, men jeg kan ikke få DDT2ALL til at virke med min OBD. Dog virker den fint med de apps jeg kan downloade til min telefon. Er det muligt at aktivere apple car play via en af disse apps? Hvad er jeres erfaringer?

På forhånd mange tak for hjælpen.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vælger du ikke bare Apple carplay på din radio? Du skal sikkert forbinde din telefon og og radio med et kabel og første gang holde stille med håndbremsen trukket for at skabe forbindelse mellem telefon og carplay.
Med hensyn til OBD så prøv, hvilken model.

fase
Du har vist en grand scenic 4 og ikke 3. Det passer også bedst med alderen. Mener grand scenic 4 kom til Danmark i 2017.
Prøv at google billeder, der er ret tydelig visuel forskel imellem de to.
S. Fabrin skrev den 06-01-2023 09:47:37

Vælger du ikke bare Apple carplay på din radio? Du skal sikkert forbinde din telefon og og radio med et kabel og første gang holde stille med håndbremsen trukket for at skabe forbindelse mellem telefon og carplay.
Med hensyn til OBD så prøv, hvilken model.

Mange tak for dit svar. Nej desværre det er ikke en mulighed. Det er derfor rigtig mange som bruger en OBD enhed for at aktivere det. Hvorfor det ikke er en mulighed til at starte med har jeg ingen ide om.

NSO skrev den 06-01-2023 13:53:50

Du har vist en grand scenic 4 og ikke 3. Det passer også bedst med alderen. Mener grand scenic 4 kom til Danmark i 2017.
Prøv at google billeder, der er ret tydelig visuel forskel imellem de to.

Tak for svar. Så kan det være jeg bare skal vælge model III for appen har ikke grand Scenic 4.

Du kan sikkert læse noget, selvom du vælger den forkerte model. Du kan næppe ændre noget, der ikke er helt det samme på en Scenic 3. Desuden skal du passe på ændre noget i blinde. Det er selve styringen til hele bilen, du vil pille i.

Hvis der nogen der siger at man kan aktive Apple CarPlay med ODB2, må de kunne give en komplet forklaring.

Af nysgerrighed søgte jeg og fandt denne som den første.
https://www.youtube.com/watch?v=o6Uue6GMGjY
Jeg har ikke set den igennem, men han siger at man skal bruge en dongle med WiFi.
Desuden siger han at kun Windows versionen dur. Han har da heller ikke problemer med at vælge en Scenic 4.
Se video og læs kommentarer.

Annonce
GodeVen skrev den 07-01-2023 23:04:59

Du kan sikkert læse noget, selvom du vælger den forkerte model. Du kan næppe ændre noget, der ikke er helt det samme på en Scenic 3. Desuden skal du passe på ændre noget i blinde. Det er selve styringen til hele bilen, du vil pille i.

Hvis der nogen der siger at man kan aktive Apple CarPlay med ODB2, må de kunne give en komplet forklaring.

Af nysgerrighed søgte jeg og fandt denne som den første.
https://www.youtube.com/watch?v=o6Uue6GMGjY
Jeg har ikke set den igennem, men han siger at man skal bruge en dongle med WiFi.
Desuden siger han at kun Windows versionen dur. Han har da heller ikke problemer med at vælge en Scenic 4.
Se video og læs kommentarer.

Hej. Ja lige præcis. Har set den video, men her kan man se hvordan det ser ud når Apple Car PLAY er blevet aktiveret:

https://youtu.be/izJWMMoGRCs

Jeg havde ikke fanget at man kun kan bruge Windows og DDT4All når man skal aktivere Apple Carplay. Problemet er at jeg ikke kan få det til at virke med min dongle. Tror jeg må prøve at få fat på en dongle som ligner hans mest muligt. Mange tak for din besked.. :-)
Har du prøvet at få forbindelse til din dongle med en bærbar windows computer.

fase
S. Fabrin skrev den 08-01-2023 08:43:26

Har du prøvet at få forbindelse til din dongle med en bærbar windows computer.

Ja det har jeg. Jeg kan forbinde til det trådløse Wi-Fi punkt som enheden opretter. Men jeg kan ikke få forbindelse fra DDT4ALL. Nu har jeg prøvet at downloade en anden version af softwaren. Jeg vil prøve at se om det har gjort en forskel og rapportere tilbage.

Bemærk at i den video jeg linker til, skriver skriver i kommentarfeltet, at den dongle han viser i videoen virker ikke.

Når du skriver "en dongle som ligner hans mest muligt " håber jeg du tænker på specifikationer og ikke udsende.
Software producenterne, i dette tilfælde til DDT4All, har normalt en liste af anbefalede enheder.

Ja det er jeg helt med på. God idé med at tjekke hjemmesiden og se hvilke konkrete enheder softwaren passer til.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis