Tråde i toilet

Hej med jer.
Lige siden jeg flyttede til mit nuværende hjem i september 2021, er der i husets ene toilet tilbagevendende hvide “tråde” i toilettet.

Jeg har forsøgt med klorin og med citronsyre i cisternen, men det vender altid tilbage.

Er der nogen, der ved hvad det er?
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har også læst den forrige tråd og ved at den her også er ældre. Jeg er flyttet og er her tråde ef tilbagevendende, ved stadig ikke hvad det er?
Jeg ved stadig ikke hvad det er, desværre. 
Det er så mystisk, er du kommet af med det? Jeg har også startet en ny tråd med samme navn, måske kommer der svar der 🙏 
Ikke fuldstændigt. Købte nogle tabletter til rengøring af kummen som jeg bruger af os til. Men det vender nogle gange tilbage. 
Annonce
Det er ingen af de to 
Jeg ville som nævnt i den gamle tråd prøve noget ‘dødelig’ kemi i cisternen over natten.
Desuden ville jeg fylde to grundigt rengjorte og skyllede skåle med vand, tappet fra toiletforsyningen hhv f.eks. køkkenvasken, og dække dem med husholdningsfilm.
Derefter placere begge på toilettet et par dage, og så checke om der er fremkommet lignende fænomener i skålene.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Jeg er vant til gamle cisternen den her er lukket og jeg ved ikke hvad man gør? Den anden ting forstår jeg ikke helt skal jeg putte vand fra køkkenvasken i en skål ? Hvorfor ?
Thinka skrev den 18-11-2024 21:03:59

Jeg er vant til gamle cisternen den her er lukket og jeg ved ikke hvad man gør? Den anden ting forstår jeg ikke helt skal jeg putte vand fra køkkenvasken i en skål ? Hvorfor ?

Nej, du skal tappe vand i et par skåle fra samme rør som forsyner toiletcisternen. Og opbevare det et par døgn f.eks. I køkkenet.

Formålet er at se om der dannes samme slags tråde i skålene. Gør der det dannes trådene pga af noget i vandforsyningen, gør der ikke dannes de sikkert af noget der eksisterer  i toilettet.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis