Kan jeg få mine penge retur for min støvsuger?

Hej

Jeg købte en robotstøvsuger for 4 mdr siden. Den er nu begyndt at melde fejl, uden at jeg har kunne reparere den.
Jeg har bl.a. åbnet den og fulgt nogle instrukser på YouTube, uden held.
Spørgsmålet er om jeg kan få mine penge tilbage eller en ny, da jeg selv har prøvet at reparere den. Man kan se at jeg har åbnet støvsugeren. Mister jeg så reklamationsretten?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
 Du har nu en defekt robotstøvsuger, som du kan bruge som reservedele til en støvsuger af samme fabrikat og type. Du har prøvet at skille den ad så det kan ses. Det vil sikkert gøre, at reklamationsretten bortfalder. Men prøv dog om du kan få butikken, hvor du har købt den, til mod eller uden betaling at få den til at køre igen.

fase
Det var en dyr selvhjælp. Sælger skal løfte bevisbyrden det første år af reklamationsretten. Sælger kan beviseligt dokumentere, at du - uden certificering und alles - har rodet med maskinen. Sælger har nu løftet bevisbyrden for, at fejlen skyldes fejlagtig brug af varen.

Men prøv. Ydmyghed og ærlighed kommer man langt med afhængig af omfanget af din reparation. 
Prøv at kom med info om den, og hva fejl den melder. Måske kan vi hjælpe dig 

Mvh. Christian M
 

Det er en xiaomi mi robot mob 2. Den siger "clean filter". Jeg har prøvet at tømme og rense filteret samt åbnet og renset et internt filter. Uden hjælp.
Lad være at pille mere før du har talt med sælger om assistance!
Siger han NUL, du har selv pillet i den, så kom tilbage for at høre om nogen kan hjælpe.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis