Male støbejernsfaldstamme

Hej, jeg er i gang med en køkkenrenovering i min lejlighed. Faldstammen i køkkenet er den originale fra 1907. Sidste år blev den re-linet.

Jeg overvejer om det er værd at male den udvendigt med noget maling inden den bliver gemt væk i en rørkasse?

Der er blevet revet en væg ned der tidligere omsluttede den, og den fremstår nu som rå støbejern de fleste steder. Der er steder med rust. Er det spild af tid at male den inden den gemmes væk bag gipsplader? Det skulle ikke være for syns skyld men for at forlænge holdbarheden, så det skulle være noget maling der var til det formål — fx. dette her: https://picment.dk/quick-bengalack-direkte-pa-rust-silkemat-sort?gclid=CjwKCAiAh9qdBhAOEiwAvxIok3VIHaDrYfYWJoDFnp1p5H8NHHef2Oze2P0gst_cwfVMrYoYcGcafRoC6B4QAvD_BwE

Er det spild af tid?

VH
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Er det spild af tid?

VH
Det korte svar, ja - tæring kommer indefra, og hvis den alligevel er gemt væk på den varme side har det ingen betydning. Men det skader jo ikke. Brug bare det fra link eller en gang sort hammerlak.  

 


 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også