Male støbejernsfaldstamme Sune2100 10 05-01-2023 13:10 Hej, jeg er i gang med en køkkenrenovering i min lejlighed. Faldstammen i køkkenet er den originale fra 1907. Sidste år blev den re-linet.Jeg overvejer om det er værd at male den udvendigt med noget maling inden den bliver gemt væk i en rørkasse?Der er blevet revet en væg ned der tidligere omsluttede den, og den fremstår nu som rå støbejern de fleste steder. Der er steder med rust. Er det spild af tid at male den inden den gemmes væk bag gipsplader? Det skulle ikke være for syns skyld men for at forlænge holdbarheden, så det skulle være noget maling der var til det formål — fx. dette her: https://picment.dk/quick-bengalack-direkte-pa-rust-silkemat-sort?gclid=CjwKCAiAh9qdBhAOEiwAvxIok3VIHaDrYfYWJoDFnp1p5H8NHHef2Oze2P0gst_cwfVMrYoYcGcafRoC6B4QAvD_BwEEr det spild af tid?VH 1 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
cdp 1476 5792 05-01-2023 14:03 Er det spild af tid?VHDet korte svar, ja - tæring kommer indefra, og hvis den alligevel er gemt væk på den varme side har det ingen betydning. Men det skader jo ikke. Brug bare det fra link eller en gang sort hammerlak.
LDS Tip Automatisk tip Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS Se mere her