Spartel på nyslebet gulve

Jeg har renoveret et større trægulv og brugt træfiller spartel (natur/hvid farve) til fyldning af diverse huller. Efter afslibning med båndsliber er disse spartel reparationer synlige på det lyse trægulv. 

Hvad kan jeg gøre for at skjule den lyse spartel farve? Jeg skal lakere gulvet bagefter med 3 lag lak.

Tænker at bemale spartel pletterne med en knast lignede farve. Maling, farvet lak eller spray maling? Hvad mon der holder i længden?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen til.
Hvis du har gemt noget af slibestøvet fra gulvet, kan du let lave en "spartelmasse" der mere ligner gulvets farve.
Du blander almindelig hvid snedkerlim med slibestøvet til det opnår en spartelmasse konsistens og bruger det i hullerne.
 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
PinkHenrik skrev den 05-01-2023 12:53:08

Velkommen til.
Hvis du har gemt noget af slibestøvet fra gulvet, kan du let lave en "spartelmasse" der mere ligner gulvets farve.
Du blander almindelig hvid snedkerlim med slibestøvet til det opnår en spartelmasse konsistens og bruger det i hullerne.
 

 Tak for svaret.

Jeg har masser af savsmul. Men jeg har jo allerede brugt spartel til hullerne, så der er ikke plads til lim og savsmul blanding.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Med et stemme jern eller noget andet "voldeligt" så kan du vel lave plads til den nye spartelmasse   
Så skal du selvfølgelig lige efterslibe de steder når den nye spartelmasse er tør.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Hej,

Måske kan spartlen indfarves med kaffe og give et rimeligt resultat - ihvertfald nemt at teste.

Søren

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også