Projekt plastikkrukker

Har en del store plastickrukker i haven, har tænkt på om man kan ændre udseende på dem ved at  "beklæde" dem med en form for cementspartel? 
Det skal kunne holde til at krukkerne står ude hele året rundt.

Nogen der har erfaring eller viden på det område?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har ikke nogen erfaring med det men tror du får meget svært ved at få noget cement til at binde på plastik. 

Kunne nogle kasser i træ, der dækker krukkerne, være en løsning?
Hej Pernille.

Giver perhans ret... tror det du leder efter er det "rustikke" look til krukker (lidt lige som sandspartel med farve til vægge som er ret moderne for tiden). Det kunne måske lade sig gøre med potter af ler/teracotta?...

De eneste jeg ved du kan med dem, er at spray male dem med f.eks. spraymaling fra MoTip  som er en plastik primer.
Kan købes i de fleste bil realateret forretninger, men kan også købes i noggle farvehandler som f.eks:

Link: https://decofarver.dk/shop/motip-plastik-primer-10172p.html
perhans skrev den 06-01-2023 09:40:17

Har ikke nogen erfaring med det men tror du får meget svært ved at få noget cement til at binde på plastik. 

Kunne nogle kasser i træ, der dækker krukkerne, være en løsning?

 Det er planen at nogen af dem skal beklædes med træskaller, kunne bare godt tænke mig lidt forskelligt, men havde også selv overvejet det var en lidt umulig opgave 🙂

Hold_Ved_Montøren skrev den 08-01-2023 09:58:58

Hej Pernille.

Giver perhans ret... tror det du leder efter er det "rustikke" look til krukker (lidt lige som sandspartel med farve til vægge som er ret moderne for tiden). Det kunne måske lade sig gøre med potter af ler/teracotta?...

De eneste jeg ved du kan med dem, er at spray male dem med f.eks. spraymaling fra MoTip  som er en plastik primer.
Kan købes i de fleste bil realateret forretninger, men kan også købes i noggle farvehandler som f.eks:

Link: https://decofarver.dk/shop/motip-plastik-primer-10172p.html

 Korrekt det er det rustikke lidt tilfældige look jeg går efter, men havde nok også selv forventet det ikke helt var muligt på plastik 🙂

 Korrekt det er det rustikke lidt tilfældige look jeg går efter, men havde nok også selv forventet det ikke helt var muligt på plastik 🙂

 Det er derfor LDS er blevet til i sin tid - så kan man hjælpe hinanden   

God fornøjelse!...   
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også