Må jeg til føje en ballofix efter en stop hane?

Hej

Jeg er fornyeligt flyttet i et lejerækkehus. Her vil jeg gerne have en installeret en opvaskemaskine. Der er forberedt under køkken vasken med tilslutninger men i lejereglerne står der at en opvaskemaskine skal være tilsluttet en ballofix med kontraventil. Mit spørgsmål er om jeg selv må tilføje en ballofix med kontraventil?

Jeg har vedhæftet et billede af installationen under vasken. 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ballofix er varer fra en bestemt en producent. Der er næppe krav om at der anvendes produkter fra denne, men derimod at det er muligt at lukke for vandet til opvaskemaskinen separat.
Der er normalt kontraventil i den dobbelte stopventil du har, da den er lavet til tilslutning af opvaskemaskiner.
Så efter min bedste overbevisning ingen grund til at ændre noget.

jenshøj skrev den 04-01-2023 16:49:23

Ballofix er varer fra en bestemt en producent. Der er næppe krav om at der anvendes produkter fra denne, men derimod at det er muligt at lukke for vandet til opvaskemaskinen separat.
Der er normalt kontraventil i den dobbelte stopventil du har, da den er lavet til tilslutning af opvaskemaskiner.
Så efter min bedste overbevisning ingen grund til at ændre noget.

Tak for det lynhurtige svar jenshøj. 

Det lyder rigtig godt, så kan jeg slippe afsted med en elektriker til at lave den elektriske forbindelse ved installationen.
Du kunne få elektrikeren til at lave en schukostikontakt, Så ska du bare sætte stikket i, når du skal tilslutte.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis