Radiator - "Stifen" løs i pakdåsen

I forbindelse med udskiftning af en radiatortermostat, sidder bliver "stiften (den lille metalstang) " i pakdåsen skubbet ud af vandtrykket. Det er lykkedes mig at sætte stiften i igen, og stoppe vandstrålen. Men jeg tør ikke tage termostaten af igen.

Er det meningen at "stiften" skal falde ud på den måde, og hvordan kan jeg fixer jeg det. Kan jeg blot skifte pakdåsen, og vil vandet så fosse ud, når jeg skruer den af? (vandet bliver ved med at løbe, når stiften er ude).

Jeg håber at nogen kan hjælpe.

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej, det er ikke meningen at stiften skal falde ud, men det er heller ikke normalt at der kommer meget vand ud hvis det sker...

Kan du mærke et 'fjedertryk' når du skubber stiften indad (brug en skruetrække eller noget andet fladt til at aktivere stiften)? 

Hvis ja, så lyder det som om at din termostat er død. 

Hvis nej så er det højst sandsynligt membranen? inde bag pakdåsen med stiften, som har har 'sat sig'... Den kan måske motioneres løs igen med lidt hjælp (et tryk på enden af stiften plejer at hjælpe, men det kan også virke hvis men giver selve termostathuset et 'kærligt klap' med en hammer)... For at komme til stiften skal du have termostaten af, så hav en klud klar til at opfange det vand der måske kommer ud når du gør det!

I øvrigt, så bør du - hvis du altså får gang i termostaten igen - skifte pakdåsen, da stiften skulle sidde fast i pakdåsen og derfor ikke burde komme ud af pakdåsen under nogen omstændigheder. Hvis først termostaten virker igen kan du gøre dette uden det store vandspild, men hvis ikke du får gang i termostaten så kommer det vand ud så gør det først når det hele fungerer igen 

Normalt er der en låsering på bagsiden af stiften i pakdåsen til at sørge for at stiften ikke falder ud. Det er den eneste funktion låseringen har. Skru pakdåsen ud og motioner membranen inde bagved med et stumpt instrument, så den kommer løs.
Der kommer lidt vand ud, når du skifter pakdåsen.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis