Hjælp til utæt kældervæg.

Hej.
Jeg har et problem med en utæt 'fuge' omkring vores vandledning som kommer ind i kælderen. Der er begyndt at sive vand ind ved regnskyld. Samtidig føles og ser væggen våd ud.
Kan man lave en ny fuge indefra? For at stoppe vand og fugt og hvilken fuge??. Uden at skulle lave det større gravearbejde udenfor?
Eller hvad er jeres anbefalinger?

Hjælp!
Mvh.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen til.
Glem det at fuge indefra, det er som at tisse i bukserne.
Vandet vil så trænge ind i murværket udefra og ødelægge dette, og så kommer det bare ind et andet sted.
Husk på at vand er dovent... det løber ALTID den hurtigste vej   

Jeg ville tage den hårde beslutning og grave ud, se hvordan væggen har det på ydersiden og så tage stilling til hvad der skal gøres.

Jeg fik for år tilbage opstigende grundvand i min kælder, men efter den helt store tur med opgravning, nedlægning af dræn og lavet en pumpebrønd er det heldigvis slut. Ja, det er et kæmpe arbejde der kræver en bunke tid/penge, men de er godt givet ud i det lange løb.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Måske du burde få tjekket op på om der er en utæthed i røret. Ellers skal du have gravet ned og monteret grundmursplade og forsegl det godt omkring rørets  indgang. Det fåes i ruller til 60kr meteren. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis