Udvendig lås fungerer udvendig, men fungerer ikke mere indvendig

https://www.youtube.com/watch?v=QMkzzqQsGjk
Jeg fandt denne vejledning på Youtube, fordi låsecylinderen på husets bagdør efter 15-20 års tro tjeneste  havde løsnet sig så meget, at låsepalen kun delvist kunne gå i indgreb. 

Jeg fulgte vejledningen på Youtube og konstaterede, at de to skruer, der holder låsecylinderen på plads, sad meget løse og spændte dem forsigtigt fast, satte nøglen i døren og palen gik nu i indgreb, præcis som den  skulle. 

Jeg samlede låsen igen og klappede mig selv anerkendende på skulderen. Lidt for tidligt viste det sig, for nu virker det indvendige låsegreb på Ruko-låsen i husets bagdør virker ikke mere. 

Det vil sige, det gør det indvendige låsegreb faktisk, hvis jeg lader nøglen blive siddende i låsens udvendige del.  

Har jeg gjort noget galt, eller er låsen simpelthen slidt op og skal udskiftes?  
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det e ny lås
Lyder som om den flade flange der holder "håndtaget" til låse-cylinderen er slidt op/forsvundet.
Du kan sikkert skaffe en ny, men skift hele låsen, så dyr er den ikke, og for relativt få penge, kan du få en låsesmed til at gøre det for dig, samtidig med om-kodning af dine låse så alle har samme nøgle.

Tak for svarene. Jeg har nu skiftet hele en indvendige enhed, som lås og dørgreb er monteret på. Det var i den fejlen lå. Selve låsen var ikke defekt og er nu monteret på den nye låsekasse, hvor den fungerer fint. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis