Hænge skab i fuger i vådrum

Hej

Jeg vil gerne hænge et skab op på mit badeværelse i min lejelejlighed, hvor jeg kun må bore i fugerne ifølge viceværten.

Jeg har erhvervet mig vægscanner, flisebor, rawlplugs, vådrumssilikone og fugepistol. Jeg har dog ikke købt skabet endnu, selvom jeg har udset mig et.

Fugerne har kun plads plugs hvor Ø = 5 mm, men hvordan ved jeg, om det er tilstrækkeligt til at bære skabet? Skabet har i alt fire beslag, men de to forneden, kan jeg ikke benytte, fordi det ikke passer med afstanden mellem fugerne. Og hvad gør jeg, hvis skruerne, der passer i disse plugs er for små til beslagene? Findes der skruer som er større uden for væggen end inden i væggen for eksempel?

Sælgeren af skabet skriver:

Der følger skruer sammen med beslagene og skabe, men hvad str. det er kan vi desværre ikke sige nærmere, det kommer jo også helt an på om det er fliser, mursten eller hvilken form for væg skabet skal monteres på, men vi har solgt dette skab i mange år uden at have oplevet folk har haft udfordringer med montering.

Jeg håber en herinde kan hjælpe mig videre, så jeg kan få skabet forsvarligt hængt op.

Venligst
Anders
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skal skabet bære en vask eller er det bare til opbevaring af ting til brug i badeværelset, og hvor stort er skabet?
Umiddelbart ville jeg bore et bar 5 mm huller og hænge skabet op med et par 4,5 mm skruer.

fase
Hej

Tak for din hjælp!

Nej, skabet skal blot rumme toiletartikler såsom tandpasta, vaskemiddel, etc.

Jeg vedlægger en teknisk tegning (med mål) og et billede af bagsiden.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg har selv hængt dette skab op i fugerne, og det holder stadig godt. Jeg satte nogle små rawlplugs med krave ind i de borede huller ( ca 5 mm ), og skruede de medfølgende beslag fast. :  
https://www.jemogfix.dk/hoejskab-deluxe-hvid-nr3-med-2-laager-ren/8123/9051384/#specifications

Så dit skab ville jeg ikke være betænkelig ved.
Bor et par 5 mm huller og benyt tilsvarende plugs. Skru skruer i, og hæng skabet op. På dit billede ser det ud som om, der mangler et beslag. Der er ikke nogen huller til skruer, eller har jeg set forkert?

fase
S. Fabrin skrev den 03-01-2023 20:01:58

Bor et par 5 mm huller og benyt tilsvarende plugs. Skru skruer i, og hæng skabet op. På dit billede ser det ud som om, der mangler et beslag. Der er ikke nogen huller til skruer, eller har jeg set forkert?

Nej, du ser nok rigtigt. Det er sælger, der har sendt mig billedet. Anordningen, som skal hæfte ind i metalhjørnene, som ses, er ikke blevet fotograferet.

Tusinde tak for hjælpen. Nu er jeg tryg ved at løse opgaven. 
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
BMF skrev den 03-01-2023 18:53:19

Jeg har selv hængt dette skab op i fugerne, og det holder stadig godt. Jeg satte nogle små rawlplugs med krave ind i de borede huller ( ca 5 mm ), og skruede de medfølgende beslag fast. :  
https://www.jemogfix.dk/hoejskab-deluxe-hvid-nr3-med-2-laager-ren/8123/9051384/#specifications

Så dit skab ville jeg ikke være betænkelig ved.

Tusinde tak for hjælpen! Nu er jeg tryg ved at løse opgaven; særligt fordi jeg ser, skabet, du har hængt op, er væsentligt større end det, jeg skal hænge op. 

Venligst
Anders
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hvis du vil bruge de nederste skruer så må du bore nye huller i beslaget, så det kommer til at passe til fuger.  


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis