Isolering af udhæng

Endnu engang har jeg spørgsmål til isolering af min stålhal :) 

Jeg er ved at fjerne gammel tagisolering, og opdager nu at tidligere ejer har isoleret udhænget - er det ikke meningen, at der skal være fri passage til ventilation i sådan et udhæng? Eller er det ok at lade isoleringen ligge? Det er nok ca 50mm, ser det ud til.

Derudover kan jeg ikke helt se fidusen i at isolere der... der er jo koldt på begge sider af udhænget. Nogen der har et bud på en forklaring?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Forklaring mangler. Men det er korrekt at der skal være godt med udluftning op under tagplader. Det er der tilsyneladende alligevel over lægter ved tagets bølger. Her kan jeg ikke se fuglestop gitter, så det kan give adgang til de dyr som du nævner i en anden tråd. 
Der skulle helst være lige så meget udluftning øverst i kip. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Ok, så det er ok at lade det gamle isolering ligge i udhænget? Altså fordi der kommer luft nok over lægterne?

Ja og god pointe med fuglegitter. Jeg vil få sat noget mårgitter op her inden jeg isolerer. Hvis jeg kan finde noget, der ikke koster en bondegård :)
Jeg mener den almindelige plast fugle gitter med udluftning også hindrer mår adgang. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis