Ny 20 kr. mønt..

Så fik jeg for første gang den nye 20 kroner mønt i hænderne - og det første jeg lægger mærke til er vægten. Kan det virkelig passe at mønten trods samme størrelse, rent faktisk vejer mindre end de gl. 20 kr. mønter. ?

Ps. Jeg har ingen brevvægt. 

Pps. Jeg er godt klar over jeg ikke kan købe ligeså meget for den nye mønt som jeg kunne førhen for den gl. mønt - vist også det man kalder inflation.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det ikke en erindringsmønt fra 1995 (1000 års mønt)  den koster 55kr på samlerforum.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hvilket årstal står der på den. Evt et billede tættere på. Når man søger på nyeste 20kr mønter kommer den du viser som jubilæums mønt( 1995) for 1000året for den mønt som Svend Tveskæg prægede dengang. Senere i år den 14 januar kommer der en ny Dronningens 50 års regeringsjubilæum. Så spørgsmålet er hvilket årstal er den præget med?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
@ Kovas Du har fuldstændig ret, der står 1995 på mønten, efter jeg fandt luppen frem - den så bare så ny ud.   

Tror jeg beholder den, for det er vist bedre end og sætte den i banken. 
Det er helt korrekt  Erik. Jeg så bare ik at der stod 2022. og til Frank Chr. så vejer møntrene det samme nemlig 9,3g. ifølge Nationalbanken.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis