Slidlaget på mit gulv er revnet, så det "snakker" når man går på det. Revnerne skyldes at der er lagt ledningsrør, til lys i kælderen, oven på hvælvingerne inden slidlaget blev støbt. Rørene er næsten lige så tykke som slidlaget, ca.30mm, så der er et svagt punkt. Ledningsrørene ligger noget af vejen hen over den tynde del af Leca hvælvingerne, hvor de fordeler sig ud til lampesteder nede i kælderen. Lampestederne sidder også oppe i midten af hvælvingerne.
Det har gjort at der er revner i de berørte Leca hvælvinger også.
Jeg tænker på at hugge det gamle slidlag af, og fjerne ledningsrør og lampesteder, og få støbt et nyt ubrudt slidlag.
Er der nogen har en god opskrift på noget stærkt beton der kan klare belastningen uden at blive ret meget tykkere end det gamle (ca. 30mm)?
Kan man på en måde lime revnerne i Leca hvælvingerne, og vil det hjælpe?
Jeg drømmer om at lave gulvvarme med Quick Floor gulvvarmeplader ovenpå.
På det første billede kan man se ledningsrøret titte frem midt i billedet.