Kompressor

Hej alle sammen. 
Jeg er helt grøn på området omkring kompressor. Jeg har kigget på denne https://www.biltema.dk/varktoj/trykluft/kompressorer/kompressor-30v-50-2000033785 da jeg har fået at vide at den ville dække mit behov. Men som sagt da jeg er helt grøn på området, vil jeg høre om der har nogle gode råd omkring vedligehold og om der skal monteres olie og vandudskiller? Den skal bruges til dækskifte, fylde luft i bildæk, cykel dæk, renblæsning af værktøj, evt. sømpistol og en lufthammer på sigt.

Håber nogle kan hjælpe mig så jeg kommer godt igang og får fundet det der er nødvendig. 

På forhånd tak

Hilsen Torben 
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Til det behov du beskriver er den RIGELIG stor, og møg iriterende hvis du skal have den med rundt f.eks med brug af sømpistol.

Så vil sådan en være et bedre valg:
https://www.dorchdanola.dk/tj123054.html?gclid=CjwKCAiA-8SdBhBGEiwAWdgtcMmeiW5cm9LktSHSPRknFqjq2GWpKuiBqNyhTYSe1ypOTS6uRV8k0hoCilMQAvD_BwE

Selvbygger med stort S. 
Ja den model lyder også tiltalende og handy, men den lufthammer jeg skal bruge ved jeg bruger hvertfald 200 liter effektiv luft i min. Og der anbefalede producenten at jeg skulle gå efter en model omkring 3 hk. Og gerne 50 liter tank. Så det var egentlig derfor valget faldt på den. Den kommer også til at stå i en uisoleret skur, så ville heller ikke op i 6-7.000 kr. 😊 
Vær opmærksom på at kompressorer i den billige ende, sjældent yder det de er opgivet til, og some tider er det opgivet i slagvolume, så er ydelsen langt mindre..

Vi prøver igen, i morgen --
Hej Je_ns

Okay, hvad tænker du så denne ville give af luft? Eller har du et alternativ som ville fungere? 😊 
Du skriver du skal på sigt trække en "luft hammer".
Hvad konkret snakker du om her? En nåle-hammer til at banke rust med? en nedbrydnings hammer? noget tredie?

Annonce
En lufthammer til at arbejde i lidt granit med på sigt
TORBENNK skrev den 01-01-2023 19:05:28

Hej Je_ns

Okay, hvad tænker du så denne ville give af luft? Eller har du et alternativ som ville fungere? 😊 

Jeg ville selv vælge denne her, her får du 7 års garanti. Så opgiver de hvor meget luft den giver ved forskelligt tryk, det er der ikke mange fabrikater der gør, denne her giver 254 L/M ved 7 bar, som er det optimale tryk for det meste luftværktøj, tanken er på 50 liter. Link Stalhwerk Tyskland

Den koster 3700 kr, med fragt

Jeg har handlet der flere gange, hurtig levering, og god support.

je_ns skrev den 01-01-2023 21:32:03

TORBENNK skrev den 01-01-2023 19:05:28

Hej Je_ns

Jeg ville selv vælge denne her, her får du 7 års garanti. Så opgiver de hvor meget luft den giver ved forskelligt tryk, det er der ikke mange fabrikater der gør, denne her giver 254 L/M ved 7 bar, som er det optimale tryk for det meste luftværktøj, tanken er på 50 liter. Link Stalhwerk Tyskland

Den koster 3700 kr, med fragt

Jeg har handlet der flere gange, hurtig levering, og god support.

Har lige set at eltavlen kun kan klare 10 ampere. Er der en anden model du ville anbefale der er god som ville dække de fleste behov som kan køre på ampere? 😊 

Du kan jo skrive til Tyskerne og høre hvad der kræves af strøm, for at køre den.
Måske du kan opgradere din sikring til 13 Ampere.
Hvis du har 3 x 400 volt er det nemmer at finde en kompressor der yder det du gerne vil have, men så ryger prisen jo også der op ad.
Ellers har jeg ikke nogle bud..
Den du selv linker til fra Biltema, skulle bruge 10 ampere, og de anbefaler en 16 amperes sikring.. Og så yder den nok i underkanten til en luftmejsel. 195 l/m ved 6 bar.
Sakset fra biltema

Ja det kunne jeg prøve. 
Ja det er ærgerligt at der ikke er mere strøm til at kunne klare noget mere luft. Så det ender nok med at jeg må søge efter en god hobby kompressor og så må jeg bruge den til det den kan. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis