Hess kalorifere

Hej søger lige hjælp her. Er ny med hess kalorifere, der opvarmes af gasfyr. Burde der ikke være varme på returen? Får ikke varme på hele “vandfladen” når jeg mærker på de mindre rør og ingen varme i huset. Al hjælp modtages. Der er vand på anlægget og har luftet ventil
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kunne være cirkulationspumpen ved / i gasfyret der er stået af. Prøv at lytte til pumpen om den kører rundt. Det kan hjælpe at tænde og slukke pumpen men du lytter for at afgøre det.


Søren O
Har du ikke et billede af fyret gerne uden kappe?

fase
Normalt sidder cirkulationspumpen i nederste del af gasfyret.

Søren O
Hvad er din fremløbstemperatur til "varmefladen"? har du ikke et billede af fyret, hvor man kan se fremløbstemperaturen?

fase
Den er som den hele tiden har været indstillet. Forholdsvis høj på grund af kaloriferem. Mener det et ca 60 
60 grader er ikke for højt til en kalorifer, men man må jo gå ud fra anlægget er dimensioneret efter det.
Er du 100% sikker på anlægget er luftet ordentligt ud? sidder der en udlufter, gerne en auto ved både frem og retur på kalorifer?
Har selv døjet en del med sådan en. jeg løste det ved, at montere et Tee på både frem og retur. herefter et relativt langt nippelrør i samme dimension som de andre rør, også en god autoudlufter. Jeg satte så en kuglehane imellem fordi jeg har et anstrengt forhold til auto udluftere. Det hjalp i løbet af få dage. 
En lille slat kølervæske i kedelvandet hjælper også med overfaldespændning.
Tak for input. Nej ingen udlufter så vidt jeg kan se, men der er en skrue foran hvor man kan lufte ud. Det har jeg gjort, men lige lidt hjælper det desværre
Okay det er en mægtig fordel hvis der er en form for luftpotte foran sådan et udlufter, ellers er det rent held man fanger noget.

Har anlægget været tømt for vand eller hvornår er det opstået?
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis