Ansøgning om byggetilladelse - Garage/Skur/Carport

Hej alle,

Har en drøm om at bygge en carport en dag med integreret skur. Jeg er dog helt blank på byggetilladelser og når jeg kigger på kommunens side(Odense), ligner det de vil have lige så meget info som til en tilbygning.

Kan det virkelig være rigtigt?

Hvad er jeres erfaringer - kan man bare indsende et par skitser og ellers overholde krav om højde, afstand til skel, bebyggelses % mv.? Eller skal der styrkeberegning og alt det til. 

Er der forskel på fritstående og bygget på huset ift. ansøgning og tilladelse?

Hvad er behandlingstiden på sådan noget?

Godt nytår.


4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja jeg tror de mangler noget at lave på de forskellige kommuner. Også i vejle skal man nu søge om alt igen. For et par år siden skulle man Ikke søge om at bygge op til 50kvm ialt. Men den regel er vidst fjernet igen?

Nå men jeg ville prøve bare at insende en skitse og så skrive hvad projektet handler om.

Så kommer du nol i kontakt med en medarbejder som kan guide dig. Du kan også prøve at ringe til dem.

Vh

 Vh.

Stefan Odense skrev den 31-12-2022 09:27:28

Op til 50 kvm i sekundære bygninger behøver du ikke søge, kun overholde og anmelde.

Ja jeg må give det et skud. 

 Hvis reglerne ikke er ændret siden jeg lavede en 49.5 m2  carport med skur i 1996, skulle byggeriet anmeldes, og hørte jeg ikke fra kommunen inden 14 dage kunne jeg bare gå i gang.

Men man skal overholde alle regler og paragraffer, vær opmærksom på om der lokale regler, der er tinglyst på din ejendom.

Vi prøver igen, i morgen --
Og hav med i baghovedet, at de 50m2 er for alle sekundære bygninger til sammen, så hvis du har et 6m2 drivhus og en overdækket terrasse, tæller de med i regnskabet, og skal trækkes fra de 50m2.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis