Fuga kontakt med Zigbee

Hej med jer.

I vores hus fra 2010, har vi en LK FUGA Svagstrømstryk kontakt, som tænder og slukker vores udendørslamper.

Jeg vil gerne skifte denne kontakt ud med en af de nyere, med Zigbee:
https://www.plusled.dk/zigbee-fuga-afbryder-svagstromstangenter-hue-kompatibel.html

Mit spørgsmål er, hvordan gør jeg dette?

Den gamle tænder og slukker strømmen. Det vil sige, at de Philips Hue GU10 spots jeg har i lamperne ikke kan tændes, før jeg har trykket på kontakten, og tændt for strømmen.

Som jeg forstår det, så kører de nye med Zigbee kun på batteri. Jeg kan derfor ikke tilslutte den så den tænder og slukker for strømmen også.

Hvordan løser jeg dette smartest?

På forhånd tak.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Dine gamle svagstrøm tryk har sikkert forbindelse til noget styring ude ved sikrings grupper. Der skal du have fundet udgange til dine udvendige lamper og så flytte en ledning over til konstant strøm. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Kan det være denne?

Synes ikke at jeg kunne finde andet derude.
Ved nærmere eftertanke, så behøver jeg ikke en ny kontakt med Zigbee, som nævnt før.

Slutmålet er en bevæglelsessensor fra Philips Hue.

Lyset skal være slukket, medmindre at der er bevægelse udenfor.

Er det muligt at sætte IHC controlleren op sådan, at den kun skal tænde når bevægelsessensoren fra Philips Hue fanger bevægelse?
IHC controller er jo en programmerbar styring. Så hvis du mulighed for at ændre i program så er der vist ikke grænser blot den får det rigtige indgangs signal. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Du bliver ved med at refererer til phillips hue. Hvorfor bruger du ikke bare de software muligheder du har til styring af hue-enhederne, og sørger for der er konstant strøm på lampen, så hue-styringen kan klare det for dig?

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis