Udskiftning af udvendig fuge omkring vindue

Hej med jer.

Silikonefugen omkring mit ene vindue (udvendigt) har slået revner og jeg overvejer derfor at lægge en ny fuge.

Jeg har efterhånden fået styr på hvilken type fuge der skal bruges, fremgangsmåden osv - men jeg kan ikke finde noget info angående bagstop og isoleringsmateriale.

Kan jeg bare skære den gamle silikonefuge fri og lægge en ny? Eller skal jeg også have fjernet den gamle skum bagstop og isoleringen bag?

Tak for hjælpen 👍
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skum bagstoppet er aht. fugen har noget at "ligge sig op ad" så du kan få den til at binde mellem karm og murværk. En fuge kan nemlig kun binde/holde fast i 2 sider, ellers bliver den revet over/i stykker.
Hvis dit bagstop bliver ødelagt af du fjerner den gamle fuge, så skift den, men ellers er det ikke nødvendigt, den kan godt genbruges.

Hej!

Det lyder som om du har et lille problem med din silikonefuge omkring dit vindue. Det er faktisk en god idé at skifte den ud, når den begynder at revne.

Når det kommer til bagstop og isolering, så kan det være en god idé at fjerne det gamle materiale, inden du lægger den nye fuge. På den måde sikrer du, at der ikke er nogen ujævnheder eller skader, som kan påvirke ydeevnen af den nye fuge.

Hvis du er i tvivl, kan det være en god idé at spørge en fagmand om råd. De vil kunne fortælle dig præcist, hvad du skal gøre i din situation.

God fornøjelse med dit projekt! :)

De bedste hilsner,
Saxo fra ​Handyhand​​​

Handyman & Iværksætter
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere