Hej godtfolkens.
NU er den gal igen.
Jeg havde fornøjelsen af Jeres ekspertise i forbindelse med kolde radiatorer.
Ikke at jeg fik løst mysteriumment via siden her, men fik mange gode forslag.
For 14 dage siden blev jeg dog nødt til at tilkalde en VVS'er, da temperaturen lå omkring de 11,5 til 12,5 grader i hele hytten, og dét var altså en kende for koldt.
Men alt dette er en helt anden historie.
Jeg har en lille vognmandsforretning med 3 lastbiler, og et par trailere.
Som udlært lastvognsmekaniker laver jeg det meste selv, dækskifte, klargøring til syn osv.
Og nu til min "nye" udfordring:
Jeg skal have anskaffet mig en kompressor, en seriøs en af slagsen.
Har kigget lidt på nettet, Stenhøj, Atlas Copco og FF/Reno.
Ender hver gang ved Stenhøj, dels fordi det er dansk, dels fordi det virker som et mærke der er lige til at gå til, og især fordi det virker som et slidstærkt mærke.
MEN...
Hvor stor en kompressor "må" jeg anskaffe mig.?
Jeg bor til leje på en nedlagt landejendom med tilhørende maskinhus.
Der er indlagt kraft samt 220 volt i maskinhuset, på el-tavlen i stuehuset er der de der automatsikringer til alle de almindelige forbrugere såsom komfur, lys i det ene rum, lys i det andet osv.
Men så er der 3 propper af den gammeldags slags, med en påsat label ovenfor hvor der står 25 AMP.
Kan jeg "gå ud fra" det er strømmen i maskinhuset.?
I så fald, hvor "stor" en kompressor kan jeg så anskaffe mig uden at få problemer med sikringerne.?
Det skal lige siges at min økonomi, sjovt nok, ikke er super god i øjeblikket, plus det at jeg går ind for genbrug.
Jeg har intet behov for at have den største eller flotteste kompressor i Nordjylland.
På forhånd tak. :-)
Der findes ingen problemer, kun opgaver.
Opgaver er til for at blive løst. :-)
Hej godtfolkens. NU er den gal igen. Jeg...
Vis hele indlægget