Megatherm gulvvarme

Hej LDSere.

Mit gulvvarme reguleres via trådløs megatherm magneta styreboks med 12 kanslet, hvoraf to ikke reguleres trådløst, men manuelt ude ved styrebokse og varmen går direkte til to håndklædeopvarmere. desuden har jeg to rum der opvarmes med radiatorer. 
Jeg fyrer med naturgas.
Problem: ingen gulvvarme 
Og der er varmt vand og derfor udelukker jeg fejl på gasfyret. Fint tryk på 1,5.
Jeg har skiftet alle batterier på alle rumtermostater og genindlæst dem. De søger efter varme - lyser - men der kommer ikke noget.
Der er varme i radiatorerne. 
Jeg har Wilo Cirkulationspumpe som jeg nu mistænker for at være problemet.
Kam det overhovedet være tilfældet når radiatorerne varmer fint?
Selve pumpen er varm og rørerne virker også varme.
Kan nogen fortælle mig hvad der kunne være galt og hvordan jeg giver fejlen ?
venlig hilsen
Chsrlotte 


qDer er ingen varme i røret fra træpiller fyret, men fyr og cirkulation i alle de andre radiatorer fungerer fint.
jeg har mistænkt pumpen for at være stået af, men er ikke sikker.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Glem de sidste 6 linjer - ved ikke hvordan de er kommet med. 
Gas-fyret har en indbygget pumpe, som trækker dine radiatorer og fyret leverer dit varme brugs-vand.
Gulvvarmen kan være pga. din cirkulationspumpe er stået af, eller står for lavt til at kunne trække alle kredsene.
Forsøg først at "skrue op" for pumpen, for at se om den ekstra mekaniske energi kan få mere gang i cirkulationen.

På grunfoss pumperne kan du skrue skruen i midten ud, og se om akslen roterer, gør den dét, kører den. Gør den ikke, så kan det nogle gange klares med at skrue op, andre gange et dask, og så er der selvf. gangene hvor de er døde.

Kan se når jeg søger på din pumpe, der er mange tråde herinde, hvor den pumpe er stået af og skal skiftes ud, så mon ikke din er  død også.

 

Tak. Jeg prøvede at skrue skruen i midten ud og det kunne ses derinde drejede ikke rundt. Den burde da dreje, når  der er varme i to håndklædevarmerene og to radiatorer kører med varme, ikke ?
Jeg har konstateret at mine telestater ikke kommer op, trods jeg har sat gulvvarme på Max, så der blev spurgt efter Max varme fra rumfølerene.
Spørgsmålet er bare om det kan passer med defekt styreboks/rumfølere eller defekt pumpe? Prøver også lige at sætte den på Max. Det er vel på den røde knap, det gøres? 
Når nu du har skruet den store skrue af i midten, så kan du sætte en skruetrækker ind og dreje akselen. Hvis den er gået fast kan man nogen gange få den løs så den kan igen. 
Det er noget mistænkelig at dine telestater ikke kommer op så hvis pumpen styres af din Megatherm så kan der være en sammenhæng der.
Er der lys i udgange så de kalder på varme ? 
Er der overhovedet strøm på styringen ? ( måske har katten rørt ved stikkontakt  
er der mon gået en sikring i styring ? 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis