Betondæk

Et lidt nysgerrig spørgsmål til et kommende projekt. 

Hvis jeg graver ud og kun har 30 cm sokkel og jeg fylder den op med styrolit kan jeg så støbe 10 cm betondæk over den gamle gulvhøjde. Næste alt skal op og ud og nye dør og vinduehuller,, så ikke noget tage hensyn til andet end der ikke er fundament nok men rigelig med højde?
På forhånd tak 👍🏿👍🏿👍🏿
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det kan man som udgangspunkt godt, men med den operation du beskriver er det svært at finde et godt argument for ikke at rive huset ned og bygge nyt.

Hvad med loftshøjden?

Selvbygger med stort S. 
Ahh det første argument KU jo være økonomien,, jeg har jo stadig spær og murstensvægge.. 

Lofthøjden er nu 255 cm. 
Jeg har både prøvet en 100% renovering af et gammelt hus, og 100% nybyg, og prisforskellen er forbavsende lille. Samtidig bliver det renoverede hus stadig aldrig helt det samme som ny standard.

Selvbygger med stort S. 
jeg bevarede en del af huset da vi byggede til og det er nok den største fejl jeg gjorde ;-)
Hulmur ikke optimal, sokkel ikke optimal ikke alle løsninger er ideelle da der skal tages hensyn til det eksisterende.
Vi byggede 100 kvm til og beholdt de 50 kvm af det eksisterende.
Men det er mest det med energiforbruget jeg fortryder.
God aften
Mini me
Ja isolering isolering isolering med de priser idag,, men også komfort 👍🏿👍🏿👍🏿

Jeg har sat 100t af til at renovere et hus på 50m2 med 1 sal for, så kommer der vand varme kloak matrikkeldeling vvs elektriker og hvad der nu hører til oveni Ca en godt 300t.

Jeg er mega nærrig og god til at finde små restpartier,, så må jeg se hvor langt det rækker🙄 
Udfra din tidligere beskrivelse af omfanget hvor kun murværk og spær kan genbruges er 100.000kr langt fra nok. Selv hvis du køber alt som restpartier.
Der skal bruges forbavsende mange småting.

Selvbygger med stort S. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis