Lampe installation

Jeg skal sætte en loftslampe op, udtaget sidder på væggen og der er 3 kontakter i entreen hvor man kan tænde og slukke. Derfor er der også et virvar af ledninger i lampeudtaget. Nu er spørgsmålet så.... hvor skal jeg montere min blå og brune ledning fra lampen? Jeg monterer selvfølgelig en samlemuffe med 4 indgange.... men hvilke...???

Lene
Jeg skal sætte en loftslampe op, udtaget sidder på... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
I stedet for de viste kronemuffer kunne du bruge dobbelte samlemuffer og samle de fire sorte nulledninger i det ene hul og den blå fra lampen i det andet.


fase
Med en dobbelt samlemuffe mener jeg det der er på billedet. Du viser kronemuffer, som er en betegnelse på en muffe med plads til ledninger i begge ender. I den dobbelte samlemuffe monterer de sorte og i det andet hul monterer du den blå fra lampen.

fase
Der kan være 5 ledninger i hvert hul i en dobbelt kronemuffe, så du kan også få plads til 4. Hvis de er meget skæve i enden af at have været spænd fast så klipper du 1 cm af ledningen og tager isolering af igen så er ledninger lige, og går nemmere i hullet sammen. Brug eventuel at spidstang og vrid samlemuffen fra side til side medens du trykker den sidste leder på plads. 
Du skriver 2 lamper. Så snor du de blå fra hver lampe sammen og sætter dem i hullet ved siden af de sorte fra installation. Ligeledes de brune fra hver lampe sammen og i hullet ved siden af den gule. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
NYT SPØRGSMÅL... endnu et lampe udtag med spørgsmål..... hvilken ledning skal sidde i hvilken samlemuffe ..... se billede...

Lene
Blå fra lampe til sort/brun.
Brun fra lampe til enlig sort.

Hvis det ikke virker, så blå fra lampe til hvid/blå.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis