Koblingsdåse i mur og stophane

Hej, i forbindelse med ombygning af et rækkehus fra 70'erne, så lod VVS manden et par jernerør sidde i væggen i baggangen, da vi ikke var klar med montering af kold og varmt vand, men blot skulle pudse væggen op. Nu her efterfølgende har jeg fået lavet hele baggangen klar og mangler blot montering af vand. Men er der ikke en koblingsdåse indmuret i væggen, som dette lille 10cm jernrør er monteret i( som midlertidigt stop studs )? 
Ville jo bare pakke stophanen med hamp/pakfedt og skrue jernrør ud, og i med stophanen.....

Men nu er jeg da lige kommet i tvivl. Kan bare ikke huske om de 2 rør allerede sad i væggen da vi pillede de gamle ned og skulle gøre klar til nyt gulv m.m.....


Mvh Slize - 
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
I praksis er det ikke lovligt selv at lave når der ikke er en stophane, men det er jo bare at skrue muffen af, montere en 1/2" kugleventil og en 1/2-3/8" reduktion så blandingsbatteriet passer på.

Selvbygger med stort S. 
Du skal have den lille stump ( nippelrør) skruet af, Den ser ud til at være sort jern. Det er ok til midlertidig prop så du kan have vandtryk på huset i bygge perioden, men i fremtiden skal det være messing, rustfri eller galvaniset jern. Så der skal skiftes til en der passer i længde og så hane og overgang. Eller hane der har 3/8 afgang. 
Der skal naturligvis lukkes ved hovestophanen medens du arbejder med det. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis