Hvilken låge?

Hej.



Jeg er  på udkig efter en ny låge der skal være billig og stabil og en man kan skrue en skrue i da jeg har tænkt mig at sætte akustiskpanel på denne låge.

Hvilket træ vil i anbefale mig at købe til sådan et projekt?


Vil en MDF plade være fin til dette? Eller for skrøbelig?

Den skal ikke være alt for tyk... ;)



Hej. Jeg er  på udkig efter en ny låge der skal... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Husk at akustikpanelerne vil stive den af
Der bliver anbefalet du bygger en ramme på indersiden af lågen, så MDF pladen ikke bliver skæv.
Jeg mener at akustikpanere på ydersiden har samme funktion, så hele konstruktionen bliver mere stiv og ikke slår sig.

Tak, jeg prøver på at få bygget en ramme rundt om :)
Lågen bliver med den foreslåede konstruktion så stor og tung at der skal nogen gevaldige hængsler til for at holde. 243x100 er trods alt næsten en hel plade.

Jeg ville lave en ramme i 25x50 høvlet træ, med et par skråstivere og nogle pæne bladsamlinger i hjørnerne og så lime akustikpanelet herpå.
Så har du både noget der er til at holde ud at se på på begge sider og ikke vejer mere end et par alm. hængsler kan holde til uden det begynder at hænge.

Selvbygger med stort S. 
Kunne også dele den op, så det bliver et slags "skab" af en art.
Altså 243 x 50 cm til hver låge og så lave en ramme uden om. og derefter sætte de akustisk paneler på efter.

Så bliver pladen heller ikke så tung..

Men hvilke hængsler kan i anbefale så? For dem jeg har ville komme til at stritte ud i bagenden og det ser ikke ret pænt ud...

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis