Tætne i teknikskab - rør og kabelgennemgange

Hej og go jul :-)

Jeg bor til leje i en bolig fra start 2000'erne. Der er centraludsug. 

Når udsugningen er godt i gang trækker det dårlig luft ud fra teknikanordningen hvor strøm, varme/vand er trukket igennem fra gulvet. Kabler og flex rør er trukket igennem store 120mm plastikrør hvoromkring der er cement, som jeg rigtig dårligt kan komme til da så mange kabler er i vejen. 

Ville gerne tætne så luften ikke kunne strømme op der, også pga radon. Brugte en flaske PUR skum, men har ikke kunnet komme til alle steder, og er også i tvivl om hvor ellers luften kommer igennem. 

Har i måske forlag hvordan jeg kan komme til at tætne det ordenligt uden at skulle afmontere alting?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Erder slet ingen luftindblæsning? Der skulle gerne være balance mellen indblæsning og udsugning, ellers vil det give problemer. Ellers må du åbne et vindue.

Søren O
Den udsugning du taler om, er det en emhætte?
Hvis ikke, kan hastigheden reguleres?
Har du en specifik grund til at mistænke radon i boligen?
Har du talt med udlejer om sagen?
Måske burde du eller udlejer overveje installation af noget a la https://www.dk-indeklima.dk/vare/duka-one-s6-plus-wi-fi/?utm_source=Google%20Shopping&utm_campaign=Shop%20Google%20Feed&utm_medium=cpc&utm_term=39473&utm_content=UA-121418940-1&gclid=CjwKCAiAzKqdBhAnEiwAePEjkvLUuxJJ0X9lnGEez_HoXCAoiHsIS-Kxazcoc5GroOoFXmsrcuLiPxoC6x8QAvD_BwE

Og så afbryde det nuværende sug.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis