Brune trælofter / selvklæbende film - erfaringer?

Vi skal flytte i nyt rækkehus, hvor der er alt for mange mørkebrune lofter. Det ligner faktisk gulvplader 🤔
Jeg har på fornemmelsen, at hvis de skal males hvide, som jeg helst vil have, så skal de nok have 1000 lag maling.
Erfaringer med selvklæbende film på lofter?

Det er en lejebolig, så det skal ikke være det store gds-projekt … De skal bare være hvide. Og gerne med det samme 🙈

På forhånd tak ☺️
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
2 omgange maling er da nok til at dække en hvilken som helst farve, hvis du maler med rulle.
Glem alt om at bruge selvklæbende film.
Det kan være dækket med en plast film. Det var meget almindeligt. Så de skal sikkert slibes let og så grundes først for at det skal kunne hænge ved. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Mal med en spærre grunder først, for at blokkerer for nikotin m.m. og så maler du bare 2-3 lag med en heldækkende maling.
Folie på loftet vil du blive træt af lyn hurtigt, og i værste fald falder det ned igen 

Helt enig med Steensen i, at der først skal bruges en god spærregrunder.
Der kan jeg anbefale Sigma Renova Isotop. En særdeles effektiv spærrende maling, som samtidig har den fordel, at den er hvid, og derfor gælder som første gangs maling. (mange spærregrundere er blåligt).
Vi brugte det i et helt hus til mere end 200 kvadratmeter træloft, og 1 gang sigma og efterfølgende 1 gang slutmaling var nok over det hele. Sigma'en kan også stå som slutmaling. 

Kurt B. Andersen
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også