Hvordan indstiller man en combivandvarmer?

Hej,

Jeg er flyttet ind i et hus, som bliver opvarmet med træpiller, og jeg har ingen ide hvordan hele systemmet virker.. Spørgsmålet er hvordan jeg indstiller combivandvarmer, så forbrugsvandet bliver kun opvarmet med el og radiatoren bliver kun opvarmet med pillefyr.

Jeg fik vide at ved at dreje ventile (se den røde cirkel) vandret, så vil forbrugsvandet blive kun opvarmet med el og ikke med pillefyr.

Er den nuværende indstilling sat korrekt op til formålet?

Vh
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det  er rigtigt forudsat at du har tændt for strømmen. Og termostaten er sat til ca 55gr.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Velkommen på LDS
Ja, når ventilen står som på billedet (håndgrebet på ventilen er på tværs af røret) et der lukket for cirkulation af radiatorvand, og beholderen er klar til opvarmning med el.
Jeg forstår ikke hvorfor du ikke vil bruge pillefyret til opvarmning af brugsvand når det alligevel kører. Noget andet er i sommerperioden hvor pillefyret er slukket. Der giver det mening at opvarme brugsvandet med el. Men husk at omtalte ventil så SKAL være lukket. Ved opvarmning af brugsvand med pillefyret SKAL ventilen være åben, og der SKAL være slukket for strømmen til varmtvandsbeholderen.

Søren O
Tusind tak for jeres svar.

Grunden til jeg bruger el til opvarmning af forbrugsvand er det, fordi jeg har fastpris på el. Jeg vil heller spare på træpiller siden det har kostede mig over 6000kr per 900kg..
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis