Hejsa
Måske er spørgsmålet, I virkeligheden, hvordan jeg undgår at min dyksav laver brændemærker på træet, når jeg saver.?.🙂
Jeg har en god dyksav, og bruger en ok klinge fra bosch (blå) med 48 tænder, den er ikke synderlig slidt, og snittet bliver pænt nok, "bare" brændt😅
Jeg skal save en 21mm birkekrydsfiner, I 45grader.
Jeg oplever at klingen bliver så varm, at der kommer brændemærker på næsten hele snittet.
Hvad gør jeg galt? Jeg kører på hastighed 5 (af 6)
Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)